Vertrouwenspersoon

Stichting LOL heeft als doel om verantwoorde hardlooptrainingen te bieden, waarin het plezier in lopen, het contact met elkaar en een respectvolle bejegening onderling centraal staan.

Het bestuur van LOL wil er, in zoverre mogelijk, voor zorg dragen dat iedereen bij LOL zich goed en veilig kan voelen. Mocht er desondanks sprake zijn van gevoelens van onheuse bejegening, dan kan er contact opgenomen worden met de vertrouwenspersoon van LOL.

De vertrouwenspersoon biedt de mogelijkheid van een vertrouwelijk gesprek. Zo nodig kan er hoor en wederhoor plaatsvinden, met als doel bemiddeling en verzoening.  Als dit niet haalbaar blijkt te zijn, dan zal de vertrouwenspersoon contact zoeken met een daarvoor benoemd bestuurslid.

De vertrouwenspersoon is geen klachtenfunctionaris.

De vertrouwenspersoon is onderdeel van LOL, maar niet van het bestuur. Wel zal er jaarlijks een anonieme rapportage naar het bestuur zijn.

Met ingang van 2019 zal José van der Weide de functie van vertrouwenspersoon voor LOL vervullen.
Zij is bereikbaar via: .

Contactpersoon vanuit het bestuur is Ingrid Veldhuizen. Zij is bereikbaar via:

José van der Weide

José stelt zich voor

Nu LOL een stichting is, wil het bestuur er zoveel mogelijk aan doen, om zaken goed te laten verlopen. Een van deze zaken is de aanwezigheid van een vertrouwenspersoon binnen en vanuit de stichting. Samen met bestuursleden Erik, Jaap en Geert is hierover gesproken en heb ik de vraag gekregen of ik deze rol zou willen vervullen. Ik wil dit graag doen, omdat ik LOL een warm hart toedraag. Er is veel toewijding vanuit de trainers, er zijn verantwoorde hardlooptrainingen èn er is gezelligheid!

Even kort voorstellen: ik loop al meer dan 40 jaar hard (nou ja hard…), waarvan de laatste 22 jaar bij LOL! Ik ben altijd werkzaam geweest in de zorg, maar dit jaar ben ik hiermee gestopt en geniet ik van de ‘vrije’ tijd. Ook mocht ik dit jaar oma worden, wat een prachtig nieuwe dimensie geeft aan ons leven. Ik wil graag een bijdrage leveren aan LOL, in de vorm van vertrouwenspersoon, maar hoop daarentegen dat de sfeer zo goed blijft, dat ik niet veel te doen zal hebben 😉